زلزله قانون کروبی قانون اساسی نمایندگان مجلس

زلزله: قانون کروبی قانون اساسی نمایندگان مجلس اخبار سیاسی و اجتماعی

گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی نخست وزیر رژیم صهیونیستی فرقی با شمر ندارد/ راه‌حل کشور عزیزمان ایران جهت مسئل

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به مظلوم‌نمایی شمرِ وقت یعنی نخست وزیر کودک‌کش رژیم اشغالگر در سفر به اروپا گفتند: این جنایتکار که سرآمد همه ظالمان تاریخ است به

نخست وزیر رژیم صهیونیستی فرقی با شمر ندارد/ راه‌حل کشور عزیزمان ایران جهت مسئل

رهبر انقلاب: نخست وزیر رژیم صهیونیستی فرقی با شمر ندارد/ راه حل کشور عزیزمان ایران جهت مسئله فلسطین رفراندوم از فلسطینیان است

عبارات مهم : اسلامی

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به مظلوم نمایی شمرِ وقت یعنی نخست وزیر کودک کش رژیم اشغالگر در سفر به اروپا گفتند: این جنایتکار که سرآمد همه ظالمان تاریخ است به اروپایی ها به دروغ گفت کشور عزیزمان ایران می خواهد ما و چند میلیون یهودی را نابود کند در حالی که راه حل ما جهت مسئله فلسطین کاملاً منطقی و منطق بر موازین دموکراسی است.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای در ابتدای سخنان ارزش موارد مطرح شده است از طرف اساتید در این دیدار را بسیار خوب و معطوف به پرسشها و چالشهای کشور ارزیابی کردند و گفتند: در سخنان اساتید محترم به مقولات مهمی همچون اقتصاد، آسیبهای اجتماعی، برجام، آب، هواوفضا، نوآوری، دیپلماسی علمی، سینما و هنر و ازدواج و خانواده پرداخته شد که نشان دهنده حرکت پیشرونده فکری و انگیزه ایِ جامعه دانشگاهی است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی فرقی با شمر ندارد/ راه‌حل کشور عزیزمان ایران جهت مسئل

ایشان دانشگاه را مرکزی مهم جهت «تربیت قوه عاقله کشور» خواندند و افزودند: دانشگاه خوب جهت اداره کشور حیاتی است و در فرآیند ایجاد و پرورش قوه عاقله کشور، اساتید عزیز نقشی بسیار برجسته و حساس برعهده دارند.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه به سه الزام و سرفصل اساسی جهت تحقق این نشانه مهم و نقش آفرینی مؤثر دانشگاهها در پیشرفت کشور اشاره کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به مظلوم‌نمایی شمرِ وقت یعنی نخست وزیر کودک‌کش رژیم اشغالگر در سفر به اروپا گفتند: این جنایتکار که سرآمد همه ظالمان تاریخ است به

ایشان در بیان نخستین سرفصل، بر «لزوم درگیر شدن دانشگاه با پرسشها کشور» تأکید و خاطرنشان کردند: پرسشها امروز و فردای کشور باید عالمانه حل شود، لیکن مواجهه غیرعلمی و غیرمدبرانه با پرسشها موجب پیچیده و افزون شدن آنها خواهد شد.

حضرت آیت الله خامنه ای سپس با اشاره به بعضی پرسشها و پرسشها کشور که نیازمند ورود جدی و عالمانه دانشگاه هست، گفتند: به عنوان نمونه در مسئله مهم اقتصاد که بعضی معتقدند پرسشها آن ناشی از بعضی شیوه های مدیریتی ضعیف یا غلط هست، دانشگاه باید با کار علمی و راهگشا ورود کند.

ایشان در همین زمینه افزودند: چندین بار به مسئولان عالی رتبه دولتی توصیه کرده ام که دیدگاههای متنوع اساتید اقتصاد را جمع آوری و از آنها استفاده کنند، لیکن دیدن و شنیدن این نظرات راهگشاست.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی فرقی با شمر ندارد/ راه‌حل کشور عزیزمان ایران جهت مسئل

رهبر انقلاب اسلامی، «صنعت» را زمینه ای دیگر جهت ورود پیشرفت آفرین و رونق بخش دانشگاهها برشمردند و با تأیید تصویب وقت مطالعاتی یک ساله جهت اساتید در صنعت، گفتند: دانشگاه باید از نزدیک با پرسشها صنعت آشنا شود و آنها را حل کند تا نیاز نباشد جهت حل پرسشها صنعت نفت یا صنعت برق چشم به بیگانگان بدوزیم.

ایشان با اشاره به بعضی سخنان از جمله ابراز ناچاری در استفاده از فناوری های پیشرفته شرکت های خارجی جهت زیاد کردن استخراج نفت، گفتند: نتیجه ناچاری در بستن قرارداد با شرکت های خارجی آن است که آنها مواردی را به کشور تحمیل می کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به مظلوم‌نمایی شمرِ وقت یعنی نخست وزیر کودک‌کش رژیم اشغالگر در سفر به اروپا گفتند: این جنایتکار که سرآمد همه ظالمان تاریخ است به

حضرت آیت الله خامنه ای تجربه غنی سازی ۲۰درصد را نمونه ای درخشان از توانایی و استعداد جوانان کشور برشمردند و خاطرنشان کردند: در دوره ای که جهت فروش اورانیوم غنی شده است ۲۰درصد شرط و شروط گذاشته بودند و بعضی مسئولان نیز به دادن امتیازاتی در این زمینه گرایش پیدا کرده بودند، با تلاش جوانان و با پافشاری و استقامت توانستیم به اورانیوم ۲۰درصد دست یابیم و دنیا در کمال ناباوری دید که ما به اورانیوم امریکا وروسیه و فرانسه نیاز نداریم.

ایشان افزودند: آن استعدادی که قادر به انجام دادن چنین کار حیرت انگیزی هست، آیا نتواند کارکرد چاههای نفت را زیاد کردن دهد؟

نخست وزیر رژیم صهیونیستی فرقی با شمر ندارد/ راه‌حل کشور عزیزمان ایران جهت مسئل

رهبر انقلاب اسلامی «آسیب های اجتماعی» را زمینه دیگری جهت درگیر شدن جامعه دانشگاهی با پرسشها کشور دانستند و خاطرنشان کردند: حدود سه سال است دستگاههای متفاوت سه قوه را در این مسئله فعال کرده ایم و کارهای خوبی هم شده است است که در درازمدت نتیجه می دهد ولی دانشگاهها می توانند با پیشنهادات و راه حل های خود، حل مسئله مهم آسیب های اجتماعی را تسریع کنند.

«کمک به اصلاح زنجیره تناوب تولید و مصرف» از دیگر توصیه های حضرت آیت الله خامنه ای به اساتید و پژوهشگران دانشگاهی بود.

ایشان بررسی علمی «موانع تولید کالای با کیفیت داخلی» و «ریشه یابی روان شناختی و جامعه شناختی میل به بعضی قشرها به کالاهای خارجی» را از دیگر مسائلی دانستند که جامعه دانشگاهی می تواند راجع به آنها راه حل های عالمانه، عینی و قابل تحقق دهد.

رهبر انقلاب اسلامی در جمع بندی نخستین محور سخنانشان در جمع اساتید یعنی «درگیر شدن جامعه دانشگاهی با پرسشها و چالشهای کشور»، بر توصیه مهمی تأکید و خاطرنشان کردند: همانطور که بارها گفته ام تحقق این همکاری، نیازمند طلب و خواست مدیران و مسئولان کشور است بگونه ای که مدیر باید به در منزل دانشمندان برود نه اینکه دانشمند پشت در اتاق مدیر معطل بماند.

ایشان از مسئولان دولتی حاضر در جلسه درخواست کردند مسئله ارتباط مراکز و دستگاهها با دانشگاهها را به طور جدی در جلسات دولت مطرح و پیگیری کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای در تبیین محور دوم بحث ارزش در نشست با اساتید و محققان گفتند: عقل در نگاه اسلامی، دستگاه محاسبه کننده مادی نیست بلکه عامل تعالی و رشد انسان، اعتقاد کردن فرد به سبک زندگی اسلامی و تأمین کننده ارتباطات متفاوت زندگی است و جهت تحقق این ظرفیت عظیم، قوه عاقله باید تربیت فرهنگی، معنوی و اخلاقی یابد.

ایشان به جامعه دانشگاهی تأکید کردند: جوان پاک دانشجو را با ایمان، شجاع، اهل اقدام، اهل کار و تلاش، دارای اعتماد به نفس، حق پذیر، حق طلب، اهل مبارزه با ظلم و تعرض، و اهل مهربانی و گذشت بار بیاورید تا بتواند در آینده، جامعه را به درستی مدیریت کند.

رهبر انقلاب اسلامی به عنوان مثالی در ضرورت تربیت معنوی و اخلاقی، به ناهنجاری های مرسوم در اینترنت از جمله تهمت، بدگویی، بردن آبروی مؤمن، و برجسته کردن ضعفهای کوچک اشاره کردند و افزودند: تربیت معنوی می تواند جلوی این پرسشها را بگیرد.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: جوان امروز را با هویت بار بیاورید آیا که اگر جامعه ای احساس هویت نکرد، در برابر صداهای بلند تحکم آمیز به آسانی مغلوب می شود ولی برخورداری از هویت دینی، ملی و انسانی به جامعه احساس عزت و ایستادگی می دهد.

محور نهایی مباحث حضرت آیت الله خامنه ای به بیان مصادیق عینی ضرورت «صیرورت و اصلاح و تحول دائم دانشگاهها» تخصیص داده شده است داشت.

ایشان، تبدیل «رویکرد مصرف کنندگی علم به تولیدکنندگی علم» را از جمله این مصادیق دانستند و گفتند: بارها گفته ایم در برابر علم دیگران شاگردی می کنیم ولی شاگردی با تقلید و مصرف کردنِ همیشگی تفاوت دارد.

حضرت آیت الله خامنه ای با انتقاد از کسانی که معتقدند نباید دنبال تبیین و تدوین علوم انسانی اسلامی برویم لیکن علوم انسانی در همین نظریات مرسوم منحصر هست، افزودند: این همه دیدگاههای متعارض در اقتصاد، مدیریت، فلسفه و دیگر علوم انسانی آیا نشان دهنده بطلان بعضی دیدگاهها نیست؟ ضمن اینکه حتی در علوم تجربی نیز غلط بودن بعضی حرفها ثابت شده است و می شود، بعد آیا بعضی علوم انسانی اسلامی را رد می کنند.

ایشان انتقال یافته نشدن صحیح یا کامل علوم دیگران و به روز نشدن اینگونه علوم در داخل را از دیگر نشانه های ضرورت حرکت به سمت تولید علم خواندند و افزودند: نباید تجربه های غلط دوران رژیم گذشته را تکرار کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای با یادآوری پیشرفت های تحسین برانگیز کشور در نانو، سلولهای بنیادین، هسته ای، زیست فناوری، پزشکی و علوم دیگر گفتند: برخی، این پیشرفتهای عینی را که حتی مراکز جهانی نمی توانند آنها را انکار کنند، حبابی می خوانند تا مردم و جامعه دانشگاهی را مأیوس کنند، ولی اینگونه حرفها صددرصد اشتباه است.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه سخنانشان راجع به مصادیق عینی ضرورت تحول در دانشگاهها افزودند: «هدفمند کردن تحقیقات» مهم است و پژوهشها باید با دو نشانه اساسی «تأمین نیازها و حل پرسشها کشور» و «رسیدن به اوج و مرجعیت علمی و حضور در جمع سرآمدان جهانی علم» صورت گیرد.

ایشان خاطرنشان کردند: عنوان مقاله محوری موافقان و مخالفانی دارد، البته مقالاتی که مورد استناد قرار می گیرد جهت کشور آبرویی است ولی نباید در مسیر ارتقای علمی استادان، تولید مقاله اصل و ضابطه قرار گیرد.

رهبر انقلاب «آمایش آموزش عالی» را از دیگر تحولات مورد نیاز در دانشگاهها برشمردند و افزودند: این سند در سال ۹۵ در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است ولی اجرای آن پیشرفت نداشته است.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: آمایش آموزش عالی نوعی تقسیم کار ملی میان دانشگاهها در بخشهای متفاوت علمی است که ضمن هم افزایی، برنامه ریزی جهت رشد علمی و ارزیابی وضع علمی کشور را ساده می کند.

«تحقق کامل نقشه جامع علمی کشور» از دیگر مسائلی بود که رهبر انقلاب آن را در مسیر اصلاح و تحول مستمر دانشگاهها مهم دانستند.

ایشان نقشه جامع علمی کشور را خوب ارزیابی کردند ولی گفتند: بدنه دانشگاهی که باید این نقشه را اجرا کند از آن، به حد کافی مطلع نیست بنابراین باید جلساتی جهت تبیین و عملیاتی کردن نقشه جامع علمی در دانشگاهها برگزار شود.

«خطر نامتوازن شدن رشته های دانشگاهی و زیاد کردن گرایش به رشته های درآمدزا» که باعث کم شدن گرایش به رشته های بسیار مهمی همچون ریاضی و فیزیک شده است است و تأکید بر حل این مشکل، خواسته دیگر رهبر انقلاب از جامعه دانشگاهی بود.

رهبر انقلاب در نوعی جمع بندی خطاب به استادان و اعضای هیأت های علمی دانشگاهها تأکید کردند: دانشجویانِ خود را امیدوار و خوشبین به حال و آینده کشور، اعتقاد به توانایی ها و ظرفیت های داخلی و آشنا به موقعیت کشور تربیت کنید تا مطمئن شوند همانگونه که پیشرفتهای کشور نسبت به دو سه دهه گذشته، تحسین برانگیز هست، آینده کشور نیز در مقایسه با امروز به مراتب درخشان تر خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به جایگاه رفیع جمهوری اسلامی در میان توده های اکثر ملت ها افزودند: کشور عزیزمان ایران اسلامی در میان دولت های مستکبر و بی ارزش بیشترین دشمن های را دارد همانگونه که در توده های مردم منطقه و اغلب کشورها بیشترین آبرو، طرفداری و نفوذ را دارد و همین موجب شده است است که دشمن های خبیث دائم به فکر توطئه باشند که به فضل الهی در برابر ملت کشور عزیزمان ایران و جمهوری اسلامی همچنان شکست خواهند خورد.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به مظلوم نمایی شمرِ وقت یعنی نخست وزیر کودک کش رژیم اشغالگر در سفر به اروپا گفتند: این جنایتکار که سرآمد همه ظالمان تاریخ است به اروپایی ها به دروغ گفت کشور عزیزمان ایران می خواهد ما و چند میلیون یهودی را نابود کند در حالی که راه حل ما جهت مسئله فلسطین کاملاً منطقی و منطق بر موازین دموکراسی است.

رهبر انقلاب با انتقاد از سکوت اروپایی ها در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و قدس افزودند: هر لحظه گفته ایم جهت تعیین نوع حکومت در کشور تاریخی فلسطین باید براساس شیوه ای که همه دنیا قبول دارد به افکار عمومی مراجعه کرد و از همه فلسطینیان واقعی اعم از مسلمان و یهودی و مسیحی که حداقل ۸۰ سال در این سرزمین بوده اند چه در داخل و چه در خارج از سرزمینهای اشغالی نظرخواهی و همه پرسی شود.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: این طرح جمهوری اسلامی که رسماً در شرکت ملل به ثبت رسیده است آیا با موازینی که دنیا قبول دارد منطبق نیست؟ بعد آیا اروپایی ها حاضر نیستند آن را بفهمند؟

در ابتدای این دیدار ۱۳ نفر از اساتید و اعضای هیأتهای علمی حدود دو ساعت به بیان مطالب و دغدغه های خود پرداختند. آقایان:

دکتر شاهین آخوندزاده – استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر شهاب اسفندیاری – استادیار دانشگاه هنر

دکتر محمد جمشیدی – استادیار دانشگاه تهران

دکتر محمدرضا جوادی یگانه – دانشیار دانشگاه تهران

دکتر فرزاد جهانین – استادیار دانشگاه شاهد

دکتر دهقانی فیروزآبادی – دانشیار دانشگاه صنعتی شریف

دکتر محمدمهدی طهرانچی – استاد دانشگاه شهید بهشتی

دکتر پیمان صالحی – استاد دانشگاه شهید بهشتی

حجت الاسلام دکتر سیدعباس موسویان – استاد پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی

دکتر کامران داوری – استاد دانشگاه فردوسی مشهد

دکتر شاهین محمد صادقی – دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

دکتر جعفر اصلانی – استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران

و زن دکتر مریم حاج عبدالباقی – استادیار دانشگاه آزاد اسلامی

در سخنان خود بر این محورها تأکید کردند:

– انتقاد از اختلافات جناحی و انکار موفقیت های کشور

– ضرورت توجه به پژوهش و بالابردن سهم آن در بودجه

– انتقاد از نگاه سیاست زده به دانشگاه و عوض کردن رؤسای دانشگاه ها بعد از عوض کردن دولت ها

– اهمیت توجه به سینما و سیاستگذاری صحیح در حوزه فرهنگ و هنر

– ضرورت درس گرفتن از برجام و فهم تجربه آن

– لزوم یافتن راه حل پایدار و کارها فوق العاده در برخورد با آسیب های اجتماعی با استفاده از ظرفیت های مردمی

– ابراز نگرانی از کم کردن جمعیت و زیاد کردن سن ازدواج و پیشنهاد ایجاد رشته های دانشگاهی مرتبط با خانواده

– ابزار نگرانی از رکود علمی در حوزه علوم فضایی

– تأکید بر لزوم جهاد علمی با الگوگیری از تجربه موفق دفاع مقدس

– لزوم توسعه صنعت هسته ای بویژه رآکتورهای کوچک هسته ای

– ضرورت اقدام عاجل راجع به اوضاع آب و انجام تغییرات بنیادی جهت اصلاح آن

– لزوم قرار گرفتن صنعت بانکداری در خدمت اقتصاد واقعی

– توجه به دیپلماسی علمی و دیپلماسی سلامت

– لزوم برطرف کردن موانع استفاده فراگیر از کالاهای ایرانی

در آخر دیدار، نماز مغرب و عشاء به امامت رهبر انقلاب اسلامی اقامه شد و حاضران، روزه خود را همراه با ایشان افطار کردند.

واژه های کلیدی: اسلامی | انقلاب | دانشگاه | دانشگاه | رهبر انقلاب | آیت الله خامنه ای | رشته های دانشگاهی | اخبار سیاسی و اجتماعی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : blogzz